Ghid recrutare pentru Antreprenori – 2

Recrutare

Cum să realizezi o recrutare eficientă

Un ghid cuprinzător pentru recrutare – Partea a2a

Cum să recrutezi angajați

Procesul de recrutare începe cu identificarea de către companie a nevoilor sale de angajare și se termină cu acceptarea de către candidat a unei oferte de muncă. Etapele tipice ale procesului de angajare variază în funcție de rolul postului și de companie. Dar, de obicei, procesul de recrutare trece prin aceste șapte etape:

  1. Initierea procesului de angajare
  2. Atragerea candidaților
  3. Inițierea procesului de selecție și evaluare a candidaților
  4. Evaluarea candidatului
  5. Verificări importante înainte de angajare
  6. Lansarea ofertei de angajare
  7. Integrarea angajaților

 

Faza 1: Inițierea procesului de angajare

Prima fază presupune planificarea. Urmează pașii de mai jos pentru a pregăti corect procesul de recrutare:

  • Documentează exact ceea ce dorești să facă un angajat

Chiar înainte de a începe să cauți un nou angajat este recomandat să știi clar, de la bun început, ceea ce necesită jobul. Enumeră responsabilitățile postului și abilitățile necesare. Clarifică detaliile specifice despre așteptările postului și cerințele de lucru.

  • Pregătește o descriere a postului

Fișele de post ajută companiile și candidații să-și dea seama ce se așteaptă într-o anumită poziție și ajută un candidat să ințeleagă dacă este potrivit pentru acea poziție.

Importanța unei descriere a postului

  • Te ajută să clarifici gândirea despre poziție și tipul de persoană pe care o dorești.
  • Aceasta definește corect locul de muncă pentru organizație și potențialii solicitanți.
  • Le oferă potențialilor candidați claritate în luarea deciziei dacă ar trebui să aplice pentru job.
  • Îți crește șansele de a angaja cea mai eficientă persoană pentru job.

5 elemente cheie ale unei descrieri eficiente a postului

1. Titlul postului și rezumatul

Un titlu de post ar trebui să:

  • Definească în mod adecvat natura generală a unui loc de muncă.
  • Ofere un sentiment de identitate pentru angajat.

Un rezumat al postului ar trebui să:

  • Transmită responsabilitățile postului, natura muncii, îndatoririle și scopul într-un mod scurt și clar.
  • Ajute pe potențialii solicitanți să înțeleagă dacă pentru acest loc de muncă sunt sau nu potriviți.

2. Competențe

In secțiunea despre competențe ar trebui să:

  • Descrieți cunoștințele și abilitățile necesare pentru a realiza rolul cu succes.
  • Fiți suficient de transparenți si expliciți pentru ca un potențial candidat să determine dacă are experiența, abilitățile și educația pentru a se califica pentru postul respectiv.

3. Mediul de lucru și activitățile

În această secțiune a fișei postului ar trebui:

  • Oferiți potențialului candidat o referință contextuală importantă pentru a lua o decizie.
  • Dezvăluiți culturii de lucru cu detalii despre mediul de lucru, programul de lucru, nivelul de responsabilitate, echipamentele, gradul de interacțiune cu managementul și colegii, software utilizat și instrumente hardware.

4. Așteptări referitoare la performanță

În această secțiune a fișei postului ar trebui:

  • Detaliați așteptările de performanță în funcție de standardele de excelență organizaționale și departamentale.

5. Compensatii si beneficii

În această secțiune a fișei postului ar trebui:

  • Stabiliți așteptări realiste de compensare.
  • Definiți clar criteriile care sunt evaluate atunci când decideți compensația angajatului, mai ales dacă angajarea se bazează pe experiență.
  • Indicați dacă orice candidat este eligibil pentru beneficii.

 

Vom continua saptamana viitoare cest ghid care vă va ajuta să aveți o abordare corecta, coerentă a procesului de recrutare cu Etapa 2 – Atragerea candidaților.

Raluca – cea care va ajută să identificați angajații potriviți, la locul potrivit, în momentul potrivit

contact@hr-broker.ro

0723 645 396