Recrutare pentru antreprenorii la început de drum

Recrutare

Antreprenorii la început de drum au nevoie de consultanță pentru o recrutare corectă

Adesea întâlnesc antreprenori la început de drum ce îmi adresează următoarea întrebare: Cum să știu ce trebuie să recrutez? Cum să denumesc job-ul, când nici mie nu imi este clar ce am nevoie acum? Cum să îi fac apoi o fișă a postului?

Bineînțeles că dorința multor antreprenori la inceput de drum este să găsească “oameni orchestră”. Angajați care să știe câte ceva din toate…. Să știe ceva marketing, să aibă și abilități tehnice dacă nu mai functionează imprimanta J , să facă cea mai bună cafea dar și să vorbească frumos cu clienții. Să vândă, dar și să facă cele mai bune achiziții. Să vină dimineața primul la birou și să răspundă la 12 noaptea la un mesaj urgent. Să fie … mini me.

Astfel de oameni nu sunt imposibil de găsit, însa nu este corect să îi căutam.

Acești oameni vor fi buni la toate și eficienți în nimic. Vor fi cei mai loiali dar și cei mai frustrați, deoarece nu vor avea satisfacția obiectivelor îndeplinite și rezultatelor mari. Vor face de toate și nu vor lăsa mai nimic în urma lor.

Tu, antreprenor, proaspăt dezvoltator de business, ce vrei de fapt să dezvolți cu acest om? Marketingul sau customer care-ul? Achizițiile sau logistica? Vrei un asistent manager sau un bun vânzător?

Stai puțin tu cu tine. Ia-ți o ora, două, trei cu o cafea buna și pune pe listă toate activitățile tale. Apoi, după ce treci tot, dar absolut tot pe hârtie, alege ce vrei și esti sigur că poți să delegi. Însă chiar să delegi. Cu obiective, responsabilități și resurse. Dar, mai ales, cu responsabilitatea rezultatului. Să știi că vei lăsa cu totul pe altcineva să se ocupe. Împarte aceste activități pe arii de competență: vânzări, marketing, achiziții, administrativ, legal, financiar, etc. Și atunci vezi, ești sigur că ai nevoie de un singur om? Ești convins că un singur om le va putea face pe toate eficient? Sau este mai bine să contractezi un freelancer pentru marketing, să contractezi o casă de avocatură care să iți supervizeze 2 ore/săptămână contractele iar tu să angajezi un bun vânzător care doar asta să facă și să îți aducă rezultate?

Și, dacă tu, pentru tine, ai clarificat ce trebuie să recrutezi, ai făcut primul pas corect. Urmează să discuți cu o agentie recrutare precum HRBroker despre cum să găsești persoana potrivită și cum să o dezvolți pe termen lung alături de tine.