Ghid recrutare pentru Antreprenori – 1

Recrutare

Cum să realizezi o recrutare eficientă

Un ghid cuprinzător pentru recrutare – Partea 1

Companiile de astăzi cresc într-un ritm fenomenal, ceea ce face să crească și competiția pentru talente de top. Resursele sunt din ce în ce mai rare, iar cererea de talente de top este ridicată. Evaluarea unei calibrari perfecte intre companie si angajat este dificilă, iar dacă încerci să sari etape in procesul de recrutare, s-ar putea să te coste o mică avere.

Angajarea a devenit dificilă, iar acest ghid te poate ajuta să angajezi mai ușor dar și mai eficient. Discutăm despre câteva concepte fundamentale care se aplică procesului de angajare. De asemenea, evidențiem o mare varietate de tehnici de angajare pe care angajatorii le pot folosi pentru a-și satisface nevoile de recrutare.

 

Ce este Recrutarea?

Procesul de recrutare implică examinarea CV-urilor pentru rolurile deschise, selectarea în lista scurtă a potențialilor candidați, testarea candidaților prin interviuri și alte instrumente de testare și luarea deciziei de angajare a acestora. Procesul de recrutare presupune și efectuarea diferitelor teste și verificări înainte de angajare.

 

Semne pe care trebuie să le analizezi pentru a lua decizia de recrutare

Ca și în majoritatea lucrurilor în afaceri, nu există un răspuns exact la această întrebare. Dar există semne că este posibil să fi omis sau să fi trecut cu vederea, deoarece este posibil să fi fost prea preocupat de alte aspecte esențiale ale afacerii tale.

Aceste cinci semnale indică faptul că este timpul să angajezi:

  1. Angajații tăi sunt suprasolicitați

Ai observat că oamenii tăi nu respectă termenele limită pentru proiectele lor? Par mai stresați decât de obicei?

Faceți față epuizării angajaților adăugând mai mulți oameni în echipă. Dacă nu o faci, s-ar putea să pierzi unii dintre oamenii pe care îi ai, înrăutățind situația pentru cei care rămân.

  1. Echipa ta actuală are un deficit de competențe

Ți se pare o provocare să satisfaci nevoile de competențe specializate pentru a ajuta la creșterea afacerii tale?

Când ți-ai început afacerea, echipa ta a fost suficient de bună pentru a răspunde nevoilor afacerii. Dar acum, pe măsură ce îți dezvolți afacerea, abilitățile echipei actuale pot să nu fie suficiente; ai nevoie de oameni cu aptitudini mai specializate. Ai de ales fie să îți antrenezi echipa existentă pentru a crește nivelul, fie să adaugi oameni sau chiar o echipă cu un set de abilități mai bun. Fă un prim pas și ia această decizie.

  1. Pierzi noi oportunități

Refuzi un nou client sau un nou proiect interesant pentru că nu ai timp să-l gestionezi?

Angajarea unei echipe de candidați calificați care pot aborda noi proiecte sau clienți îți poate rezolva problema.

  1. Reducerea costurilor se dovedește a fi costisitoare

S-ar putea să crezi că a avea o echipă mică este o modalitate de a economisi bani. Dar chiar economisești bani?

Dacă un proiect are nevoie de resurse umane suplimentare pentru a respecta termenul limită, ajungi să-ți plătești angajații pentru orele suplimentare?

Să-ți faci angajații să lucreze ore suplimentare nu este o soluție pe termen lung; poate duce la epuizare și angajații să se îndrepte spre ușă. Când angajații pleacă, pierzi investiția pe care o depui în angajarea și formarea angajaților. Asta nu este tot – pierzi, de asemenea, timp și energie în căutarea unui înlocuitor.

  1. Serviciul pentru clienți slăbește

Au crescut plângerile clienților tăi? Termenele proiectelor sunt prelungite sau nu sunt respectate deloc?

Recunoaște problema și corecteaz-o. Dacă ai bifat punctele de mai sus, atunci ți-ai dat seama că trebuie să angajezi imediat. Acestea fiind spuse, recrutarea angajaților nu este un proces ușor. Statisticile din secțiunea următoare ne arată cât de provocatoare poate fi recrutarea angajaților.

 

Vom continua săptamânal acest ghid care vă va ajuta să aveți o abordare corecta, coerentă a procesului de recrutare pentru a reuși sa aveți angajați eficienți, loiali pe termen lung.

Raluca – cea care va ajută să identificați angajații potriviți, la locul potrivit, în momentul potrivit