Cum să realizezi o recrutare eficientă
Un ghid cuprinzător pentru recrutare – Partea a3a
Etapa 2: Atragerea candidaților
Odată ce ai terminat de realizat fișa a postului, trebuie să ajungă la potențialii candidați. Cele 3 metode de mai jos s-au dovedit a fi de succes în atragerea potențialilor candidați.
1. Recomandări ale angajaților
Potrivit CareerBuilder, 82% dintre angajatori au spus că recomandările angajaților generează cel mai bun randament al investiției (ROI).
Recomandările angajaților sunt o strategie de angajare validată și eficientă. Îți poți transforma angajații în propria ta agenție de angajare. De ce? Pentru că angajații tăi îți cunosc afacerea foarte bine.
Beneficiile recomandărilor angajaților
- Obții o calitate și o potrivire mai bună a candidaților.
- Generați un grup de candidați mai larg.
- Viteza de angajare crește.
- Crește moralul angajaților tăi și crește cifra de afaceri.
- Costul angajării unui angajat se reduce.
- Devine ușor să contracarezi recenziile negative deoarece angajatul tău este ambasadorul mărcii tale.
Cu toate acestea, asigură-te că recompensezi angajații pentru recomandări. Ia în considerare aceste opțiuni de oferit:
- Recompense monetare
- Beneficiile suplimentare
- Servicii sau bunuri proprii
2. Postarea unui loc de muncă
31% dintre angajări provin de la motoarele de căutare de locuri de muncă și portalurile de locuri de muncă. Anunțurile de locuri de muncă rămân o sursă de top de angajări.
Deși postarea postului și fișa postului pot fi folosite în mod interschimbabil, ele nu sunt aceleași.
O fișă a postului este un document detaliat care subliniază responsabilitățile și îndatoririle postului, în timp ce un Job Description este un anunț special conceput pentru a vinde postul potențialilor solicitanți. Prin urmare, job description este o versiune mai subțire și concisă a fișei postului.
Caracteristici ale unui anunț de angajare eficient
Un anunț de angajare eficient constă, în general, în următoarele:
- Un titlu creativ al jobului
- Cuvinte cheie care sunt relevante pentru poziție
- Un criteriu de muncă clar și detaliat
- O descriere clară și concisă a cerințelor de lucru
- Un ton personal și ușor de transmis
Afișarea locurilor de muncă pe portalurile de locuri de muncă și publicitate
Aveți numeroase opțiuni pentru a vă posta anunțurile de angajare pe portalurile de locuri de muncă. Unele portaluri de locuri de muncă, cum ar fi BestJobs și Ejobs au o bază de date masivă de candidați cu experiență în diferite industrii și niveluri de competență. Aceste portaluri percep o taxă pentru postarea de locuri de muncă, dar vă ajută să atrageți candidați puternici prin intermediul instrumentelor lor de promovare a job-ului. Însă vă ramane sarcina trierii Cv-urilor și susținerea interviurilor și nu vă garantează calitatea candidaților si nici nu garantează finalizarea procesului de recrutare.
Afișarea locurilor de muncă pe rețelele de socializare și publicitate
Persoanele în căutarea unui loc de muncă depind de rețelele sociale pentru a căuta și a aplica pentru locuri de muncă. Așadar, pentru a atrage acești oameni, trebuie să fii acolo unde sunt – pe site-uri de socializare populare precum Facebook, LinkedIn și TikTok. Postarea de locuri de muncă pe aceste platforme de rețele sociale ajută la creșterea vizibilității anunțurilor tale de locuri de muncă în rândul potențialilor candidați.
3. Utilizarea unei agenții de recrutare/angajare de personal
Pe o piață dinamică a muncii, companiile concurează între ele pentru talentele de top. Angajarea unei agenții de recrutare pentru a identifica și a atrage talente vă poate oferi un avantaj competitiv.
Beneficiile angajării unei agenții de recrutare:
- Abilitatea de a identifica talentele
Aceștia funcționează ca intermediari între dvs. și potențialii candidați. Au rețele puternice și au o idee clară despre unde să găsească talentul. - Negocierea salariilor
Ei pot negocia cu succes salariile în numele ambelor părți pentru a ajunge la un pachet de remunerare de comun acord. - Publicitatea job-urilor
Ei fac publicitate pentru posturi vacante – atât online, cât și in rețele proprii. De asemenea, ei caută activ profesioniști care se potrivesc fișei postului. - Oferă informații despre industrie
Au o expertiză semnificativă și informații despre piața muncii pentru a înțelege impactul cererii și ofertei pe piața muncii. - Candidați la interviu
Au propriul proces de selecție și interviu al candidaților, care vă poate economisi timp și bani. Fii sigur, candidații care vin la tine sunt un produs filtrat al procesului de screening și interviu al agenției.
HR Broker este o agenție de recrutare care vă ajută să găsiți rapid angajați valoroși pentru compania voastră.
Vom continua saptamana viitoare acest ghid care vă ajută să aveți o abordare corectă, coerentă a procesului de recrutare, cu Etapa 3 – Inițierea procesului de recrutare.
Raluca – cea care va ajută să identificați angajații potriviți, la locul potrivit, în momentul potrivit
0723 645 396